Ga naar hoofdinhoud

Profiel bewerken

Een deelnemer kan in zijn/haar profiel de account gegevens bewerken. Basisgegevens als:

  • Voornaam
  • Achternaam
  • E-mailadres
  • Opleidingsniveau (optioneel en alleen zichtbaar in de rapportages)
  • Voorkeurstaal waarin het platform voor de deelnemer te gebruiken is
    • Nederlands
    • Engels
    • Chinees (vereenvoudigd)
    • Frans
    • Duits
    • Spaans
    • Pools
    • Russisch
  • Geboortedatum
  • Profielafbeelding

E-mailadres

Bij het wijzigen van het e-mailadres krijgt de deelnemer op het nieuwe e-mailadres een mail. Het nieuwe e-mailadres moet via die mail bevestigd worden.

Meldingen

De deelnemer heeft zelf controle over de meldingingen in oZone en zijn e-mailvoorkeuren Deze kunnen per type melding aan of uit worden gezet.

Wachtwoord

Ook kan de deelnemer het wachtwoord hier wijzigen door het oude wachtwoord en het nieuwe wachtwoord in te vullen. Kan de deelnemer niet meer inloggen, kijk dan bij wachtwoord vergeten.

Let op

Een wachtwoord moet minimaal aan de volgende eisen voldoen; minimaal 8 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 speciaal teken en 1 getal.

Koppelcode

Als een deelnemer inlogt in oZone, komt hij in een bedrijfsomgeving of in de open-e-learningomgeving van oZone. Soms is het handig om een deelnemer (ook) aan een andere omgeving te koppelen. De behaalde oZone-resultaten blijven dan inzichtelijk voor de deelnemer. Met deze koppelcode kan de opleidingscoördinator van je nieuwe bedrijf je account aan de bedrijfsomgeving koppelen. Om deze code aan te maken ga je naar je profiel waar je bij het kopje Koppelcode aanvragen de code kunt aanmaken. De code die je aanmaakt is vervolgens een week geldig. Is het account na een week nog niet gekoppeld, dan moet je de koppelcode opnieuw aanvragen.

Let op

Deelnemers kunnen alleen zelf de koppelcode aanvragen. Een opleidingscoördinator of teamleider kan dit niet voor een deelnemer aanvragen.

Profielwijzigingen in meedere bedrijfsomgevingen

Je kunt je profielgegevens wijzigen. De wijziging wordt opgeslagen in de bedrijfsomgeving waar je op dat moment bij ingelogd bent. Als je jouw wijzigingen in al je bedrijfsomgevingen wil doorvoeren, dan kun je de wijzigingen ook direct instellen bij je andere omgevingen. Dit doe je door bovenaan het formulier te klikken op Instellen bij al mijn omgevingen. Je maakt de keuze per sectie, zodat je bijvoorbeeld alleen je e-mailvoorkeuren overneemt en niet direct alle andere wijzigingen. Als je na het klikken op Instellen bij al mijn omgevingen de pagina opslaat, dan worden de gegevens aangepast in de andere bedrijfsomgevingen. Dit gebeurt door middel van eenmalige synchronisatie.

Leer hier meer over het deelnemen aan meerdere bedrijfsomgevingen.